Thursday 20 September 2012

The Heritage City, Yogyakarta.

Assalamualaikum.

Kali ni aku nak berkongsi sedikit tentang pengalaman aku dan keluarga bercuti di kota bersejarah Yogyakarta, Indonesia. Yang sebenarnya aku pergi ke sana 3 bulan lepas tapi disebabkan aku dah tak ada idea lain nak dikongsikan so aku pun buat lah entry tentang pengalaman kami bercuti di sana.

Setibanya di Adisutjipto Airport. Menaiki pesawat AirAsia dari LCCT. Hanya satu penerbangan setiap hari ke sana.
Nurin, Damia, Huda dan Alya di dalam van.


Nenek dan Ummi.
Tugu salah seorang pahlawan di Jogja.
Sungai dipenuhi dengan batu-batuan dari Merapi
Berhenti makan duluuuuu
Proses dalam pembuatan silver




Borobudur Silver
Jelapang padi
Para pesawah sedang giat bekerja
Mendut Temple
Antara patung yang terdapat di Mendut Temple
Macam nak naik Gunung Everest
Ukiran yang masih ada di Mendut
Sebelum memulakan perjalanan ke Candi Borobudur
Candi Borobudur. Tersenarai di dalam UNESCO World Heritage Site.
Stairway to heaven. (Bagi penganut agama Buddha dan Hindu sahaja)
Bergaya di depan Candi Borobudur
Ayah pun nak jugaaaa

Bersambung, click here....

No comments: